Friday, January 7, 2011

Cerita Kami

I was so excited to read about the contest in the office, I cant wait to go home to create an entry! Saya gunakan kedua-dua bahasa, banyak juga dalam satu ayat jadi sebelum tu saya nak mintak ampun dekat semua cikgu Bahasa Melayu  dan cikgu Bahasa Inggeris,yang pernah mengajar saya selama ini.


I looked at the options, if I were to write about my dream wedding, I’ll end up writing 2 sentences. My dream is to be beautifully made up, wearing a gorgeous dress, holding the arm of my one true love and having fun with family and close friends in a beautifully decorated place. I want all these minus the headaches of actually preparing for it. There.  2 sentences for you. So I chose the second title.

Saya tulis entry ni di blog lama saya pada April 2009, selepas 6 bulan mengenali antara satu sama lain.


23.4.09
Al kisah
 

Mehla hari ni saya nak cerita pasal macam mana saya jumpa En Zahid.

Die ni sebenarnya best friend kepada kawan saya yang bernama Senoi. Diorang  kawan sekolah, di sebuah sekolah agama di pinggir Kuala Lumpur (Eh, Kajang pinggir ke?).... Saya dengan Senoi pulak sekelas di UiTM.

Senoi kata die nak kenalkan kami berdua, sebab die rase kitorang sesuai.. gituhhhh. Lagi pon masa tu dua-dua baru lepas break, dua-dua jadikan Senoi tempat mengadu. Agaknya Senoi fed up ngan kitorang, so die ambil keputusan untuk hantukkan kepala menyatukan kami berdua.

Masa tuh saya cakap kat Senoi, " Senoi kalau Ustad sangat aku tak nak lah....." Yela budak sekolah agama kan. Tapi Senoi kate mamat ni okay... Fine.

Senoi la yang mula-mula tunjuk my Friendster to him and his Friendster to me and gave him my number. (Masa tu Friendster masih IN lagi tau)

Malam tu jugak I dapat text:

"Hai nama saya Zahid tapi Senoi panggil Mon Cheh. Bla bla bla (Tak ingat apa die tulis). Maaflah kalau tatabahasa teruk."

That last line got me laughing soooo hard I thought I woke my sister up. Haha that was it la.... That really pull my heartstring. 'Maaflah kalau tatabahasa teruk....' Tak pernah aku dengar org mintak maaf kesalahan tatabahasa!!! Selalu org mintak maaf kalau terkasar bahasa ke..... kot ye la kan... hahhahahahahaha Memang sah lah anak pakar bahasa...

Pastu kitorang berbalas-balas message for 3 days.... Memang tak putus-putus kau! Sampai rasa macam... ishkkkkkk die ni balas msg laju sgt... ishkkkkkk

Haa itu pon masalah dalaman jugak tu... Yela kalau tak, masa lepas break, phone tuh senyap je Kejap-kejap tengok phone..... takde miss call... takde message... pastu sedih sorang2. Pastu asyik lock unlock lock unlock lock unlock keypad phone tu.... takde keje....

Bila dah ade orang rajin asyik balas message kite nak rasa rimas pulak...~Gedik~

Nway.....

3 days after that kitorang jumpa kat McD Drive Thru.... Yela asyik message2 tak jumpa boring lah kan... Jumpa kejap je pon. Tapi time tuh jugakla ade orang call die... Pastu boleh pulak die layan orang tuh cakap lama2... Masa tuh rase mcm... ~Eh eh die ni.... aku kat depan ni pon die boleh nak cakap phone lama-lama. Hello???????~


Balik tu perasaan biasa-biasa je la....



Then a few days after that kitorang jumpa lagi sebab i nak bagi die cili kering n ikan bilis sebab...

Oh ya before that, he found out that he kenal my brother-in-law through the pictures in Friendster. Turns out his cousin is my bro-in-law's best friend. My sister's friend also la.... What a small world!!

Kakak saya tinggal di UK, dan kebetulan jugak he is going there to sit for his exam. Exam engineer kapal terbang nih banyak sangat, tak terexplain kenapa die kene ambik dekat UK. Since his cousin mintak die pegi jumpa my bro-in-law while in London, die pon tanyala.... my sister ade nak kirim apa-apa tak??
 

Kakak saya pon apa lagi ambik kesempatan la... kirim la cili kering sekilo dan juga ikan bilis sekilo.....

Makanya I pon terpaksa (terpaksa la sangat)  jumpa die sekali lagi untuk bagi barang-barang tu... Kali ni kitorang jumpa dekat Old Town pulak...

Jumpa pukul 10 lebih... Duduk sembang2.... Rase macam sekejap je... Sekali tengok..... EH!!! pukul 1 dah!!

Time flies when ure having fun.... Hehehehhe








Thats how it all started, and the rest, as they say is history.












Aney dekat Bidara buat surprise, a heart shaped cheese naan for us. Alololo sweet tau aney ni...
Oh fast forward two years in another entry i wrote in October 2010.

30.10.10


Has it been two years already?

Two years since you ayat me with 'Maaflah kalau tatabahasa teruk?'

Two years since our paths had crossed... literally crossed ok. Masa tu first time nak pegi jumpa mamat tu kat McD. Skali timing punyela cantek, I nak masuk simpang die pon nak masuk simpang from the other side. So there... literally crossed. Hehe And I knew it was him eventhough nampak dalam kete je... and he knew it was me in my CLK (Cute Little Kelisa) too.. :))) Pastu pegila makan Mcd sesama..

Dan bermulalah segalanya...... And now two years has gone by.... Rasa sekejap sangat weyhhhhhh......

Hmmm tak sabar nak tunggu tahun depan pulak. Tak sabar nak mulakan hidup baru. ;p


And  to celebrate our 2 years anniversary kitorang pon pegi... jeng jeng jeng... McDonalds Drive Thru!! Hahahha He came alll the way from KLIA to Subang Jaya just to celebrate. Sayang kan die tu.... :)))

Siap order benda yang sama... Konon mengimbau kenangan la..... Siap suruh i jatuhkan mayonaise from my Filet O Fish atas slua... (thats what happened the first time) hahhahhaha lawok.

It was a very simple celebration ( I mean... not even a proper dinner and takde hadiah pon), but I think i fell in lovee all overrrr againnnnn.... Haihhhhh hihihi =))
Itu yang penting. :)))))





Masa awal-awal dating. Dua-dua kurus



Setelah dua tahun membahagia bersama.

Itula sedikit cerita kami. Ingatkan nak buat sampai  season 6 macam How I Met Your Mother, tapi nanti juri tak larat nak baca pula.  Friends, please like this entry in order for me to win. oke? TQ!!!!

Contest ini di bawakan khas oleh:




 &


13 comments:

  1. good luck dear..nice entri http://lyanamk.blogspot.com/2011/01/panas-cam-cili-majlis-impian-saya.html

    ReplyDelete
  2. Hi. thanks! good luck to u too!! :)

    ReplyDelete
  3. roti naan bentuk hati tuh betul2 nampak couple yg sweet.

    goodluck untuk contest ni:)

    ReplyDelete
  4. Weeee....good luck for this contest. Congratulations for meeting the love of your life.

    Come read my entry http://makiko-saba.blogspot.com/2011/01/my-dream-love-story.html

    ReplyDelete
  5. Best! Best! roti nan tu memang sepcial gila.. Nak gak bentuk love.. rare ok!

    Babe.. I dah link u up kat my belog di samping tu jangan lupa klik like kat new entri I.. I pun join contest CST ni..=)

    ReplyDelete
  6. good luck in this competition. if you need catering services, do not hesitate to contact us at terataibunda.catering@gmail.com. tq~

    ReplyDelete
  7. Jom exchange vote nk? Mine is no 127. Also nk exchange link boleh? www.bnsyg-stories.blogspot.com Do let me know at my blog. Tq :)

    ReplyDelete
  8. nice story...may ur wish come true...n gud luck...vote for me no 12....i dah vote tuk u....http://cintaapaitucinta.blogspot.com/2011/01/whats-hot-gettin-hotter-by-cst.html...tq

    ReplyDelete
  9. I read yours before voting started.
    Now I am here again, supporting fellow participants. Voted for you :)

    Hope to see you reading mine (#40) and like them as well :) http://cstproduction.blogspot.com/

    ReplyDelete